Krasnonutki_LOGO_3

KrasnoNutki to zajęcia muzyczne dla małych dzieci od pierwszych miesięcy życia do 3 lat z opiekunami.

Program zajęć oparty jest na solidnych naukowych podstawach teorii uczenia się muzyki, opracowanej przez Edwina Eliasa Gordona i zakłada, że muzykę przyswajamy tak jak język. Dlatego podczas zajęć śpiewamy i recytujemy, spontanicznie improwizując w różnorodnych kontekstach skal, rytmów, stylów muzycznych.

Głównym celem zajęć jest rozwijanie zdolności muzycznych dzieci, aby mogły swobodnie posługiwać się muzyką w przyszłości – przede wszystkim dla ich własnej przyjemności. Korzyści są jednak dużo większe – dzięki wczesnemu kontaktowi z muzyką u małych dzieci tworzą się nowe połączenia nerwowe. To z kolei przekłada się na większą sprawność intelektualną, ułatwiając tym samym nabywanie nowych doświadczeń poznawczych w ciągu całego życia.

Udział w zajęciach jest równie korzystny dla rodziców – mają oni okazję zrelaksować się podczas wspólnego muzykowania, nauczyć nowych piosenek i wierszyków, doświadczyć muzyki z pozycji dziecka, a także nauczyć się twórczych zabaw muzycznych do wykorzystania w domu!

Rezerwacja miejsc poprzez formularz kontaktowy.

Cennik (obowiązuje od 2.09.2019r.)

Opcja nr 1
UMOWA na rok szkolny 2019/2020 (40 zajęć od 2.09.2019 do 6.07.2020)
100zł/miesiąc (jedno dziecko) lub 120zł/miesiąc (dwoje dzieci z jednym opiekunem)

Opcja nr 2
KARNET na 4 zajęcia ważny przez 6 tygodni
140zł/karnet (jedno dziecko) lub 170zł/karnet (dwoje dzieci z jednym opiekunem)

Opcja nr 3
BEZ ZOBOWIĄZAŃ
40zł/zajęcia (jedno dziecko) lub 55zł/zajęcia (dwoje dzieci z jednym opiekunem)

UWAGA! Rodzeństwo z dwoma opiekunami na zajęciach = 20% zniżki od opłaty za drugie dziecko (pierwsze dziecko wg cennika standardowego)

Kiedy odbywają się zajęcia? Sprawdź w kalendarzu!

Wskazówki dla rodziców

  • na zajęcia zabieramy ze sobą wygodny strój i miękkie kapcie lub skarpetki (dla siebie i dziecka)
  • możemy nakarmić, napoić i przebrać dziecko przed  i  po zajęciach
  • przychodzimy z nastawieniem ukierunkowanym na doświadczenie twórczego relaksu
  • nie potrzebujemy używać słów, posługujemy się językiem muzyki – śpiewając i rytmizując dokładnie tyle, na ile mamy ochotę
  • stosujemy zasadę dobrowolności wobec siebie i wobec dzieci – każdy ma prawo być obserwatorem i włączyć się aktywnie w przebieg zajęć w dogodnym dla siebie momencie (smoczek-uspokajacz może utrudniać dziecku aktywne muzyczne odpowiedzi, warto więc zadbać o to, by miało ono „wolne” usta 🙂 )
  • pozwalamy dziecku reagować spontanicznie i samodzielnie na muzykę – krótkie krzyki, piski, westchnięcia, tupanie, chodzenie po sali nie przeszkadzają w prowadzeniu zajęć, ale są jedynie wyrazem naturalnej potrzeby dziecka do aktywności muzycznej (niepożądany jest wyłącznie nadmierny hałas i zachowania agresywne)
  • fragmenty ciszy są czasem nasłuchiwania spontanicznych odpowiedzi dzieci, dlatego nie przerywamy ich
  • kołyszemy dziecko we własnych ramionach (na stojąco lub siedząco) lub tańczymy z nim w rytm muzyki, jeśli tylko ma ono na to ochotę. Nie stosujemy dziecku smoczka-uspokajacza podczas zajęć
  • nasłuchujemy w samochodzie lub domu śpiewu dziecka – nawet jeśli dziecko nie włącza się w przebieg zajęć, nieustannie słucha i uczestniczy w tym, co się dzieje; właśnie dlatego na jego własne próby trzeba czasem cierpliwie poczekać 🙂